100 خبر
100 خبر
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      اختلاف قیمت کارخانه و بازار کوییک / معامله کدام مدل کوییک سود بیشتری دارد؟ +جدول خرداد ۱۴۰۴

      اختلاف قیمت کارخانه و بازار کوییک / معامله کدام مدل کوییک سود بیشتری دارد؟ +جدول خرداد ۱۴۰۴

      100 خبر

      1404/03/08
      اختلاف قیمت کارخانه و بازار کوییک / معامله کدام مدل کوییک سود بیشتری دارد؟ +جدول خرداد ۱۴۰۴

      به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا در خرداد ۱۴۰۴، کوییک اتوماتیک صفر در بازار آزاد حدود ۶۸۳ میلیون تومان قیمت دارد اما قیمت این خودرو در نمایندگی های سایپا نزدیک به ۴۷۷ میلیون تومان تعیین شده است که حاکی از اختلاف قیمت ۲۰۶ میلیونی کوییک اتوماتیک در بازار و کارخانه است بدین ترتیب معامله کوییک اتوماتیک بیشترین سود را دربین خودروهای خانواده کوییک دارد.

      همچنین اگر قصد خرید کوییک RS از نمایندگی های سایپا را داشته باشید باید چیزی حدود ۴۱۹ میلیون تومان هزینه کنید و درصورتی که قصد فروش این خودرو را در بازار آزاد داشته باشید حدود ۷۲ میلیون سود خواهید کرد زیرا کوییک RS در بازار آزاد نزدیک به ۴۹۱ میلیون تومان قیمت دارد.

      معامله کوییک GXR (رینگ فولادی) حدود ۴۵ میلیون تومان سود دارد بدین صورت که قیمت کارخانه این خودرو ۴۵۴ میلیون تومان است اما در بازار آزاد حوالی ۴۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. جهت اطلاع از قیمت کارخانه و بازار کوییک در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.

      اختلاف قیمت کارخانه و بازار کوییک - خرداد ۱۴۰۴

      برندقیمت بازار(تومان)قیمت کارخانه(تومان)اختلاف قیمت(تومان)
      کوییک اتوماتیک۶۸۳,۰۰۰,۰۰۰۴۷۷,۰۱۳,۰۰۰۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰
      کوییک RS۴۹۱,۰۰۰,۰۰۰۴۱۹,۰۳۴,۰۰۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
      کوییک S۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰۴۱۱,۹۸۴,۰۰۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
      کوییک GX۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰۴۴۵,۶۹۵,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
      کوییک GXR (رینگ فولادی)۴۹۹,۰۰۰,۰۰۰۴۵۴,۹۹۶,۰۰۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰
      کوییک GXR۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰۴۵۰,۶۵۵,۰۰۰۶۴,۰۰۰,۰۰۰

      مقایسه طراحی کوییک و ساینا

      ازآن‌جایی‌که هر دو خودروی ساینا و کوییک به نوعی فیس‌لیفت تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک به شمار می‌روند، بنابراین فرم کلی نمای جانبی آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد و صرفا برخی تزیینات بیشتر در نمای جانبی کوییک منجر به اسپرت‌تر جلوه‌کردن بدنه این خودرو شده است. با این حال، در نمای روبه‌روی کوییک، می‌توان شاخصه‌های جوان‌پسندانه بیشتری را مشاهده کرد؛ به‌ویژه طرح شش‌ضلعی دریچه هواکش روی سپر و حالت لبه‌دار پایین آن که یادآور قطعه اسپلیتر در خودروهای اسپرت است، می‌تواند هیجان بیشتری را در مشتریان جوان به وجود آورد.

      در سمت دیگر، خودروی ساینا طراحی محافظه‌کارانه‌تری را در پیش ‌گرفته و از این حیث، شاخصه‌های خانوادگی را بیشتر سرلوحه کار خود قرار داده است. البته طرح درپوش موتور، گلگیرها و چراغ‌های ساینا، تفاوت قابل‌توجهی با کوییک ندارند و از این جهت تمایز خاصی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. اما طراحی نمای پشت کوییک که شباهت‌هایی به برخی محصولات ب‌ام‌و دارد، نسبت به ساینا جذاب‌تر به نظر می‌رسد و درکل، به‌واسطه فرم هاچ‌بک خود موفق شده است زیبایی بیشتری را بیافریند.

      طرح نمای عقب ساینا نیز در قیاس با تیبا بسیار جذاب و امروزی‌تر جلوه می‌کند؛ اما نسبت به کوییک اندکی متواضع‌تر احساس می‌شود و متانت نهفته در آن، قادر است مشتریان بازار کم تنوع ایران را با خود همراه سازد.

      درمجموع، باید گفت که نمی‌توان به طور دقیق یکی از این دو خودرو را از لحاظ طراحی ظاهری بر دیگری برتر دانست؛ چراکه ساینا شاخصه‌های طراحی خانوادگی بیشتری ارائه می‌دهد؛ اما کوییک بر معیارهای موردنظر جوانان تاکید افزون‌تری کرده است و سعی دارد مشتریان کم سن و سال‌تر خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ را به سوی خود بکشاند.

      منبع خبر: اقتصاد آنلاین

      ثبت دیدگاه