به گزارش اقتصادآنلاین، برند فونیکس NEV از سال ۱۴۰۲ با تولید و مونتاژ اولین پلاگینهیبرید در کشورمان وارد صنعت خودروهای انرژی نو شد و ظرف دو سال گذشته با تولید تیگو ۸ پرو پلاگینهیبرید، تیگو ۷ پرو پلاگینهیبرید و واردات اف ایکس برقی و اجرای برنامههای مختلف تبدیل به پیشتاز این صنعت شده است.
با استقبال و اشتیاق بازار خودرو کشورمان از محصولات پلاگینهیبرید این برند، اکنون فونیکس NEV با بهرهمندی از توان و دانش شرکت مادر، نسل پنجم تکنولوژی هیبرید خود را با نام MSH معرفی کرده است که پیشرفت چشمگیری را در بهرهوری موتور، گیربکس و باتری این خودروها رقم زده است و میتواند خواستهها و نیازهای بخش گستردهای از علاقهمندان و مصرفکنندگان این خودروها را محقق سازد.
تکنولوژی پیشرفته MSH با افزایش سطح بازدهی موتور بنزینی ۱.۵ لیتری به عدد ۴۴.۵ درصد، ارتقای سطح کارآمدی گیربکس اختصاصی هیبرید و بازدهی موتورهای الکتریکی به ۹۸.۵ درصد و در نهایت افزایش دوام و ایمنی باتری ولتاژ بالا به لطف استفاده از تکنولوژی LFP، انقلابی در صنعت خودروهای پلاگینهیبرید رقم زده است که فراتر از تمام خودروسازان برجسته، بازدهی و کارآمدی را به نرخی بیسابقه افزایش میدهد.
موتور بنزینی
در تکنولوژی جدید سوپر هیبرید مدیران خودرو، برای اولین بار از یک موتور اختصاصی خودروهای هیبریدی ۱.۵ لیتری توربو GDI استفاده شده است (در حالی که در خودروهای پلاگینهیبرید فعلی از موتور ۱.۵ لیتر TCI استفاده میشود) که به علت پاشش سوخت مستقیم و فناوریهای جدید به کار رفته در آن، بازدهی و عملکرد بهتری را فراهم میکند.
این موتور بنزینی در نتیجه این پیشرفت، مصرف سوخت خودرو در حالت بنزینی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به عدد چشمگیر و قابل توجه ۳.۹ لیتر کاهش میدهد.
گیربکس و موتورهای برقی
جعبه دنده پیشرفته DHT که به طور اختصاصی برای محصولات فونیکس NEV توسعه و طراحی شده است، در نسل جدید خود به دو گیربکس یک دنده و سه دنده تبدیل شده است که روی محصولات مختلف این برند قرار میگیرد و در نسل جدید بازدهی موتورهای برقی را به حداکثر ۹۸.۵٪ میرساند و صرفهجویی انرژی را به شکل چشمگیری بهبود میبخشد و تعویض دندهها نرمتر میشود. این سیستم در ترکیب با باتری لیتیومی، امکان شارژ سریع و برد حرکتی را تا ۱۲۰۰ کیلومتر تحت شرایط استاندارد میرساند و فناوری قدرتمند فونیکس NEV را نشان میدهد.
باتری
یکی از جهشهای بزرگ در نسل پنجم تکنولوژی هیبرید فونیکس NEV، استفاده از باتریهای لیتیوم آهن فسفات است که از دوام و ایمنی بسیار بالاتری بهرهمند است. در این نوع از باتریها، پایداری حرارتی بالاتر بوده و احتمال آتشسوزی به مراتب کمتر از سایر تکنولوژیهای باتریهای خودروهای انرژی نو است. طول عمر این باتری نیز بسیار بیشتر از رقباست و چرخه عمر باتری به بیش از ۱۰ برابر رقبا ارتقا یافته است.
در بخش محافظت از باتری، از نوعی فریم آلیاژ آلومینیوم و استیل بسیار مقاوم به کار رفته است. همچنین دمای عملیاتی باتری LFP در نسل جدید خودروهای پلاگینهیبرید از منفی ۳۵ درجه سانتیگراد تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد را پوشش میدهد.
این باتری از استاندارد IP۶۸ بهره میبرد که دارای مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و همچنین مقاومت در برابر آب تا عمق یک متر به مدت ۴۸ ساعت است که ایمنی بالای این باتری را نشان میدهد.
در نسل جدید باتریها از V۲L نیز بهره برده شده است که مناسب کمپینگ و سفر میشود و مصرفکنندگان میتوانند از باتری تعبیهشده در خودرو برای مصارف خود از جمله روشن کردن دستگاههای برقی با ولتاژ ۲۲۰ ولت نیز بهرهمند شوند.
با عرضه تکنولوژی پیشرفته MSH، فونیکس NEV گامی بلند در بخش خودروهای پلاگینهیبرید برداشته است. این برند مصمم است با نوآوریهای فناورانه و پیشرفت مستمر، تکنولوژی را در دسترس عموم مردم قرار دهد و با برداشتن موانع مختلف، راهکارهای حملونقل کارآمدتر، سازگار با محیط زیست و هوشمندتری را توسعه دهد تا سبک زندگی بهتر و پایدارتری را به مصرفکنندگان در کشورمان ارائه دهد.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین