به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۴، قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۴ حدود ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان تعیین شده است و هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار حوالی ۱ میلیارد و ۵۹۰, میلیون تومان قیمت دارد که ارزان ترین مدل هایما در بازار محسوب میشود
همچنین هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو مدل ۱۴۰۴ با قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسد. درصورتی که قصد خرید هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس مدل ۱۴۰۳ را داشته باشید باید چیزی حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنید جهت اطلاع از قیمت بازار هایما در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.
قیمت بازار هایما - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۴ | صفر | ۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۳ | صفر | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس | ۱۴۰۴ | صفر | ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه سواری هایما S۷ توربو با تیگو ۷
در زمینه مقایسه هایما و تیگو ۷ از نظر تجربه رانندگی باید گفت که هر دو خودرو نسبت به مدلهای مشابه از سیستم تعلیق و کیفیت سواری دلنشینتری برخوردارند. از لحاظ چابکی و عملکرد فنی نزدیک به هم هستند، اما به نظر میرسد که هندلینگ و پایداری تیگو ۷ در سرعتهای بالا نسبت به حریف برتری داشته و حرکات عرضی بدنه آن در عبور از جادههای پیچدرپیچ نسبت به هایما اس ۷ کمتر باشد.
هماهنگی میان پیشرانه و گیربکس نیز در هر دو خودرو رضایتبخش است و با حداقل وقفه صورت میگیرد. البته باید خاطرنشان کرد که گیربکسهای اتوماتیک AT استهلاک پایینتری نسبت به جعبهدندههای دو کلاچه از خود بروز میدهند و با مشکل داغ شدن بیش از حد در ترافیکهای سنگین یا سربالاییها به راحتی مواجه نخواهد شد. همچنین معمولا راندمان جعبه دنده های دوکلاچه در طول زمان نسبت به گیربکسهای AT زودتر کاهش پیدا میکند.
اما نکته مثبت گیربکس دوکلاچه در مصرف کمتر سوخت و تعویض دندهها بدون افت توان است که در اینجا نیز تاثیر خود را گذاشته و مصرف پایینتری برای چری تیگو ۷ در پی داشته است که البته از موتور با حجم کمتر نیز بهره میبرد.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین