به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۴، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون در بازار به فروش میرسد و تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ به قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود.
برای خرید تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۴ باید حوالی ۹۳۵ میلیون تومان هزینه کنید. تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز به قیمتی حوالی ۹۰۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود. جهت اطلاع از آخرین قیمت بازار آزاد تارا در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.
فهرست مطالبقیمت بازار آزاد تارا - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
تارا اتوماتیک V۲ | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
قیمت کارخانه تارا
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت کارخانه محصولات شرکت ایران خودرو، تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ به قیمت ۹۱۱ میلیون تومان به فروش میرسد.
همچنین برای خرید تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۴ از شرکت ایران خودرو باید نزدیک به ۷۸۴ میلیون تومان هزینه کنید. جدول زیر را جهت استعلام قیمت کارخانه تارا در خرداد ۱۴۰۴ مطالعه کنید.
قیمت کارخانه تارا - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | سال تولید | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۱۱,۸۹۰,۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۷۸۴,۷۴۲,۰۰۰ |
طراحی داخلی تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته
مطابق انتظار شرکت ایران خودرو تغییرات اساسی داخل کابین تیپ V۱P تارا اعمال نکرده و تقریبا همان کابین قبلی را با همان سطح کیفی ارائه داده است. البته طرح رودریها کمی تغییر کرده و استفاده از روکشهای مخملی سطح کیفی آن را مقداری بالاتر برده است.
همچنین در بخش جلوی اهرم دسته دنده نیز تغییراتی ایجاد کرده که شامل حذف کلیدهای شیشه بالابر و جانمایی دو موبایل باکس است که برای کاربران امروزی کاربردی خواهد بود. جالیوانی این قسمت نیز کاربردپذیری بالایی داشته و میتواند برای قرار دادن جاسیگاری یا بطری آب مناسب باشد. اما نکته اصلی اینجاست که فرم داشبورد تارا V۱P بسیار قدیمی است و هیچگونه سنخیتی با طرحهای نوین از خود ارائه نمیدهد. این سبک طراحی شاید ۱۰ سال پیش برای یک خودرو اقتصادی مناسب بود، اما امروزه دیگر نمیتواند پابهپای رقبا حرکت کند و برای مشتریان جذابیت داشته باشد.
علاوه بر زیبایی، ارگونومی داشبورد تارا نیز خیلی مناسب نیست و شاید رانندگان بلندقد مشکلاتی از جهت فضای پاها و زانوها در برخورد با قسمتهای کناری بخش وسط داشبورد داشته باشند.
اما نقطه قوت کابین تارا میتواند فضای بسیار جادار و اصطلاحا دلباز آن باشد که محیط راحتی برای کاربران بلندقد چه در ردیف عقب و چه در ردیف جلو ایجاد میکند البته دلباز بودن در حدی نیست که در کابین این خودرو بتوان خیلی راحت بود، اما نسبت به خودروهای همکلاس یک گام جلوتر است و محدودیتهای جدی به کاربران بهویژه در ردیف عقب اعمال نمیکند.
نوع فرم صندلیها نیز نسبت به بعضی دیگر از خودروهای داخلی با اصول ارگونومی بیشتری طراحی شده و میزان حمایتگری آن از بدن سرنشین هنگام دور زدن قابل قبول است، اما باز هم نباید تارا V۱ پلاس را با خودروهای جدید و سطح بالاتر مقایسه کرد. وجود کنسول آرنج جلو و عقب نیز موجب راحتی بیشتر سرنشینان این محصول ایران خودرو خواهد شد.
اما نکته منفی این کابین نیز استفاده از متریال سطح پایین بهویژه پلاستیکهای خشک با سطح کیفی نهچندان بالا است که حس ارزانبودن را از نقاط مختلف کابین به افراد حاضر در آن انتقال میدهد و بهتر بود که از مواد مرغوبتری برای داشبورد رودریها و روکش صندلیها استفاده میشد.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین