به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات کرمان موتور در خرداد ۱۴۰۴، جک S۳ اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون در بازار به فروش میرسد و جک S۵ ۱.۵ لیتر اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ به قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود.
برای خرید جک جی ۴ مدل ۱۴۰۴ باید حوالی ۹۹۵ میلیون تومان هزینه کنید. جک جی ۴ مدل ۱۴۰۳ نیز به قیمتی حوالی ۹۵۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود. جهت اطلاع از آخرین قیمت بازار آزاد جک در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.
فهرست مطالبقیمت بازار آزاد جک - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
جک S۳ اتوماتیک | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
جک S۵ ۱.۵ لیتر اتوماتیک | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
جک جی ۴ | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
جک جی ۴ | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
قیمت کارخانه جک
جک از جمله خودروهای چینی مونتاژ شده در شرکت کرمان موتور است که در سالهای اخیر به بازار خودرو عرضه شده است در ادامه گزارش به بررسی قیمت کارخانه جک میپردازیم.
بر اساس قیمت کارخانه جک در خرداد ۱۴۰۴، جک جی ۴ مدل ۱۴۰۴ حدود ۹۳۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. جدول زیر را جهت استعلام قیمت کارخانه جک در خرداد ۱۴۰۴ بخوانید.
قیمت کارخانه جک - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت کارخانه(تومان) |
جک جی ۴ | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه فنی جک J۴ با فردا ۵۱۱
در بحث مقایسه جک J۴ با فردا ۵۱۱ میتوان گفت موتورهای بهکارگرفتهشده در فردا ۵۱۱ یا همان چانگان آلسوین و جک J۴، بهترین گزینه برای یک خودرو خانوادگی در این رده محسوب میشود؛ چراکه قدرت تولیدی آن مناسب است و از همه مهمتر، استهلاک و دردسرهای فنی کمتری هم به دنبال میآورد. در اینجا خبری از سیستم پرخوران توربوشارژر نیست و دردسرهای مربوط به سطح کیفی بنزین، ناکزدنهای آنچنانی، ضعیف شدن توربو، روغنریزی توربو و خرابی پرههای توربین توربو و مواردی از این دست، یقه مالکان فردا ۵۱۱ و جک J۴ را برخلاف دیگر محصولات مونتاژی، نمیگیرد.
موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی جک جی۴ معادل ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن.متر گشتاور تولید میکند. این میزان نیرو برای حرکت به سمت چرخهای جلو، باید از یک گیربکس اتوماتیک CVT بگذرد تا بتواند خودرو را به حرکت در بیاورد. عملکرد گیربکس CVT این خودرو قابل قبول به نظر میرسد و اگر بخواهید حالت پرکشش داشته باشید، باید دور موتور را بالا ببرید تا این جعبه دنده نیز بتواند گشتاور مناسب را به چرخها منتقل کند.
البته شاید عملکرد گیربکسهای پیوسته CVT خیلی با مذاق اکثر مشتریان، به ویژه افرادی که تاکنون بیشتر با گیربکسهای اتوماتیک معمولی یا دستی کار کردهاند، جور در نیاید.
اما موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در FMC ۵۱۱ (فردا۵۱۱) نیز برتری چندانی از جهت تولید نیرو نسبت به حریف هموطن خود ندارد. این پیشرانه، ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن.متر گشتاور را در سر میللنگ خود تحویل سیستم دبل کلاچ گیربکس اتوماتیک DCT میدهد. این گیربکس از نوع ۵ سرعته روغنی است و به اندازه گیربکسهای دو کلاچه خشک، استهلاک ندارد یا اینکه در ترافیکهای سنگین و هوای گرم خیلی شما را اذیت نمیکند؛ چرا که سیستم کلاچ آن به وسیله روغن روانکاری و تا حدودی خنککاری میشود.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین