100 خبر
100 خبر
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      نمایشگاه‌ها زبان مشترک اقتصاد جهانی هستند/ همنوایی برای توسعه صادرات غیرنفتی ازکشور

      نمایشگاه‌ها زبان مشترک اقتصاد جهانی هستند/ همنوایی برای توسعه صادرات غیرنفتی ازکشور

      100 خبر

      1404/03/18
      نمایشگاه‌ها زبان مشترک اقتصاد جهانی هستند/ همنوایی برای توسعه صادرات غیرنفتی ازکشور

      اقتصادآنلاین؛ گروه استان ها_ معصومه آقاپور در افتتاحیه اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی کشور اظهار کرد: بانوان می‌توانند نقش برجسته‌ و محرکی در توسعه پایدار کشور ایفاء کنند و مدیران نمایشگاه‌های استان‌ها نیز باید از ظرفیت بانوان استفاده کنند.

      وی افزود: بانوان می توانند در زمینه نمایشگاه‌ها، نه‌تنها در حوزه‌ مدیریت خلاق، طراحی و مدیریت ارتباط با مشتری، بلکه در تبادل ارتباطات فرهنگی نیز سهم عمده‌ای داشته باشند.

      مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد: نقش زنان با اصلاحات انجام‌ شده در کشورهای همسایه همچون امارات متحده، قطر و عربستان، قدری پررنگتر شده است و ما نیز باید بکوشیم از این ظرفیت در کشورمان به بهترین نحو استفاده کنیم.

      وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها به زبان مشترک اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند، افزود: بر اساس آمار سال ۲۰۲۴، حجم گردش مالی نمایشگاه‌های جهان حدود ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد و این صنعت به طور مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا شده است.

      آقاپور با اشاره به اینکه در این مسیر نوآوری، رقابت سالم و توسعه پایدار است، گفت: باید به نقش هوش مصنوعی در صنعت نمایشگاهی نیز توجه کنیم؛ تحلیل رفتار، تحویل داده‌ها، پاسخگویی سریع، پیش‌بینی بازار، افزایش بازدهی شرکت‌ها، طراحی غرفه‌ها و مهمتر از همه، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و متاورسی از ابزارهای هوش مصنوعی است.

      وی تاکید کرد: پس از سال ۲۰۲۵، شرکت در نمایشگاه‌ها از طریق آواتارهای شخصی و در فضای مجازی، امری معمول خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند در این فضا، بدون حرکت فیزیکی، محصولات را مشاهده و اقدام به معامله کنند.

      نقطه عطف اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۵

      مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی، نمایشگاه‌ها را نقطه عطف اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۵ دانست و گفت: این رویدادها با ایجاد هم‌صدایی میان تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، نقشی کلیدی در توسعه صادرات غیرنفتی و تقویت ارتباطات تجاری ایفا می‌کنند.

      وی افزود: در نمایشگاه‌ها، این هم‌صدایی نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان یک نوای زیبا برای بخش صادرات غیرنفتی ما ظاهر شود، بلکه قادر است ابزاری قدرتمند برای توسعه ارتباطات تجاری، ایجاد تعادل و افزایش ارزش باشد؛ اصفهان نماد فرهنگ، هنر و میراث تاریخی ایران است و با برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی چشمگیر و زیرساخت‌های مناسب، می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای چنین رویداد مهمی باشد.

      منبع خبر: اقتصاد آنلاین

      ثبت دیدگاه